Toy Hype USA is opgericht in 2012 als een platform voor speelgoedrecensies, maar breidde zich snel uit tot een bron van speelgoednieuws uit de popcultuur, omdat ze dachten dat de volgers waarde zouden vinden in uitgebreide inhoud. Binnen de eerste jaren werden ze een van de meest erkende speelgoednieuws- en recensieplatformen in de Verenigde Staten en bereikten vervolgens speelgoedliefhebbers wereldwijd.
Vanaf 2013 is Toy Hype USA erkend als gewaardeerd lid van de pers door New York ToyFair, New York Comic-Con en San Diego Comic-Con. Ze hebben het voorrecht gehad om deze evenementen als pers bij te wonen en hebben door de jaren heen extreem hard gewerkt om niet alleen erkend te worden door fans, maar ook door professionals uit de industrie bij enkele van grootste speelgoedbedrijven ter wereld. Ze hebben dit bereikt door hard werken, toewijding en door kwaliteit van inhoud te leveren. Het platform heeft niet alleen erkenning gekregen voor de kwaliteit van de geschreven artikelen, maar ook voor de YouTube interviews op vakbeurzen.
Door de jaren heen is Toy Hype USA blijven streven om volgers de beste inhoud te bieden, nieuwe volgers te werven en nieuwe brancheverbindingen te leggen. Sinds 2018 worden ze influencers genoemd en door bedrijven beschouwd als een populair platform om hun producten te presenteren en te beoordelen.
Samen met redacteur Anthony Scott en medewerker Batman Marc hebben ze meer dan zes decennia aan gecombineerde kennis van speelgoed en verzamelobjecten, variërend van tientallen speelgoedfabrikanten en zelfs meer speelgoedlijnen die zijn uitgebracht vanaf de jaren zestig tot nu.