Sinds de lancering in september 2011 heeft Toy World Magazine zich stevig gevestigd als het toonaangevende Britse speelgoedvakblad. Bij Toy World streven ze ernaar een fris en spannend tijdschrift af te leveren dat iedereen die betrokken is bij de speelgoedhandel wil lezen en dat mensen aan het praten krijgt. Toy World bevat alle sleutelelementen van een succesvolle mediaorganisatie in de 21e eeuw; drukwerk, website en social media.
De gedrukte editie van Toy World blijft de kern van het merk – zijn hart en ziel. Print blijft veruit de populairste manier om toegang te krijgen tot waardevolle branche-informatie en volledig op de hoogte te blijven van wat er in de branche gebeurt. Bij Toy World combineren ze traditioneel populaire inhoud met een aantal gloednieuwe ontwikkelingen om een tijdschrift te creëren dat alle geledingen van de speelgoedhandel aanspreekt, van grote kopers tot onafhankelijke detailhandelaren.
Toy World biedt nieuws, meningen, inzichten, analyses, commentaar, interviews, artikelen, productkenmerken en nog veel meer. Ze hebben een ongeëvenaard panel van deskundige bijdragers samengesteld, bestaande uit jonge columnisten en oude favorieten. De selectie bestaat uit industrieanalisten NPD Group, eigenaren Mark Buschhaus en Stephen Barnes van de zeer succesvolle onafhankelijke detailhandelaar Toy Barnhaus, koper van de speelgoedindustrie David Ripley en vele andere deskundige bijdragers, plus een driemaandelijkse column van de British Toy and Hobby Association (BTHA). Toy World bevat ook wat al snel de belangrijkste roddelcolumn van de industrie is geworden, ‘Allegedly’. Kortom alles wat je van een geweldige handelstitel mag verwachten – en nog veel meer.
Online
De online aanwezigheid van Toy World is een essentieel onderdeel, gecentreerd op de website. Ze geven dagelijks een newsflash-bulletin uit en maken ook gebruik van andere belangrijke social media kanalen als Facebook, X en LinkedIn, om lezers toegang te geven tot het merk via meerdere touchpoints.
De organisatie is ook van mening dat het tijd is voor een frisse kijk op de digitale arena: de enorm populaire Friday Blog injecteert opinie, inzicht, humor, oneerbiedigheid en persoonlijkheid in een medium dat momenteel wordt gedomineerd door persberichten van muur tot muur. Zij geloven dat interessante en informatieve inhoud de echte drijvende kracht is achter het online lezerspubliek, en niemand is beter geplaatst om dat te leveren dan Toy World – omdat ze een oprechte passie hebben voor speelgoed en de speelgoedindustrie.
Licentiesectie
Gelicentieerde producten vormen een gezonde 23% van de totale speelgoedmarkt. Het is dus geen verrassing dat elke editie van Toy World een speciale licentiesectie bevat, en ze besteden ook een ruimte op de startpagina van de website aan het onder de aandacht brengen van de nieuwste licentieverhalen. Toy World is perfect gepositioneerd om de juiste licentiedekking te bieden om licentiehouders en detailhandelaren in de kindersector te helpen bij het nemen van beslissingen over welke eigendommen ze willen gebruiken.
Klik hier om het nieuwste nummer van Toy World Magazine online te lezen.